Omassa kodissa turvallisemmin ja pidempään

Vivago DOMI älyturvapuhelin tukee turvallista ja itsenäistä asumista kotona

Vivago DOMI älyturvapuhelin toimii kuten tavallinen turvapuhelin mutta lisäksi ratkaisu hälyttää tarvittaessa automaattisesti apua sekä kerää reaaliaikaista tietoa kotona asuvan hyvinvoinnista.

Hälytyspainike löytyy sekä ratkaisuun kuuluvasta Vivago CARE –kellosta että Domi POINT –tukiasemasta. Ainutlaatuinen Vivago DOMI älyturvapuhelin huolehtii kotona asuvan turvallisuudesta jopa silloin, kun hän ei itse pysty hälyttämään apua esim. tajuttomuuden sattuessa. Hälytykset voidaan ohjata hälytyskeskukseen tai omaiselle. Hälytystilanteessa hälytyskeskus tai omainen voi avata puheyhteyden suoraan kotona asuvan Vivago DOMI älyturvapuhelimeen. 

Vivago DOMI älyturvapuhelin oppii tuntemaan kellon käyttäjän normaalin vuorokausirytmin ja kerää ajantasaista tietoa kotona asuvan hyvinvoinnista ja toimintakyvystä. Hyvinvointitiedot voidaan jakaa omaisille älypuhelimeen tai tabletille. Tiedot talentuvat myös raporteiksi, joita voidaan hyödyntää hoitotyössä ja ottaa mukaan esim. lääkärin vastaanotolle.

Älykäs teknologia tuo turvaa kotiin

Älykäs teknologia tuo turvaa kotiin

Vivago DOMI älyturvapuhelin oppii tuntemaan käyttäjänsä normaalin vuorokausirytmin ja reagoi muutoksiin. Hälytyspainike löytyy sekä kellosta että tukiasemasta.

Automaattinen hälytys

Automaattinen hälytys

Vivago DOMI älyturvapuhelin hälyttää apua automaattisesti jos käyttäjä ei itse pysty kutsumaan apua. Automaattiset ilmoitukset kertovat voinnin muutoksista.

Hyvinvointitiedon jakaminen

Hyvinvointitiedon jakaminen

Tieto voinnissa tapahtuvista muutoksista siirtyy automaattisesti hoidosta vastaavalle taholle tai omaisille.

Mainio Vire on Vivago-ratkaisun jälleenmyyjä Suomessa

Mehiläinen-konserniin kuuluva Mainio Vire Oy on Vivago-ratkaisun valtakunnallinen jälleenmyyjä Suomessa. Lisätietoa Mainio Vireen tarjoamista palveluista www.mainiovire.fi.

Lataa Mainio Vireen hinnasto

Ota yhteyttä!

Ota yhteyttä!

Ota yhteyttä suoraan Vivagon jälleenmyyjään Mainio Vireeseen! Puhelimitse 020 581 3480 (ma-pe 8-15.30) tai mv-turvapuhelin@mehilainen.fi.

Tilaa tai kysy lisää Vivago DOMIsta ja Mainio Vireen palvelusta!

Mainio Vire täydentää kotiin toimitettavia hoivapalvelujaan Vivagon teknologialla

”Parasta on pitkän aikavälin seuranta. Sen myötä selvisi esimerkiksi, että yksin asuvan isäni vuorokausirytmi on säännöllinen, mutta aikaistunut huomattavasti viime vuotisen aivoinfarktin jälkeen. Myös säännöllisesti käyvä hoitohenkilöstö on saanut arvokasta tietoa yleisvoinnista. Kun menen käymään, saatan myös tarkistaa ennen ovikellon soittoa, onko isä juuri esimerkiksi päiväunilla.” Juha Ilvessalo, Turku – lähiomainen

Lataa esite

Usein kysytyt kysymykset

Vivago DOMI älyturvapuhelimen käyttöönotto on suunniteltu helpoksi ja vaivattomaksi. Domi POINT tukiasema kytketään päälle ja laitataan virtalähde pistorasiaan. Vivago CARE -kello laitetaan ranteeseen ja se alkaa välittömästi kerätä arvokasta tietoa käyttäjän hyvinvoinnista. Kerätty hyvinvointitieto välittyy kellosta, tukiaseman kautta suoraan Vista -ohjelmistoon. 

Vivago-teknologian avulla saadaan arvokasta tietoa käyttäjän hyvinvoinnista, unen laadusta ja rytmistä sekä päiväaikaisesta aktiivisuudesta. Automaattiset ilmoitukset kertovat jos kotona asuvan voinnissa on tapahtunut muutoksia. Ratkaisu hälyttää apua automaattisesti jos se havaitsee äkillisen muutoksen käyttäjänsä voinnissa tai käyttäjä ei pysty itse kutsumaan apua.

Vivagon analytiikka on mahdollista jakaa mobiilisovelluksella myös omaisten käyttöön. Esimerkiksi kuntoutujan liikkumista ja unirytmiä voidaan esittää aktiviteettitiedon avulla myös omaiselle. 

Vivago-ratkaisu mittaa aktiivisuutta, unta ja vuorokausirytmiä. Unen laadun ja määrän seuranta sekä tarkka tieto vuorokausirytmistä ja sen kehittymisestä on Vivagon avulla mahdollista. Uni- ja aktiivisuustrendien, hälytysten määrän ja kellon käyttöasteen seuranta antavat myös pidemmän aikavälin informaatiota. Päivittäinen aktiivisuus ja esim. ulkoiluajan mittaus kertovat miten käyttäjän aktiivisuus ja liikkuminen kehittyvät.

Ratkaisu koostuu vedenpitävästä Vivago CARE –kellosta, Vivago Domi POINT -tukiasemasta sekä Vivago MOBILE sovelluksesta. Sovelluksen avulla kotona asuvan hyvinvointitiedot ovat helposti omaisten, hoitajien ja lääkäreiden saatavilla. 

Vivago Domi POINT -tukiasemassa on kaiutin sekä mikrofoni. Hälytystilanteessa puheyhteyden avaaminen tapahtuu tukiaseman kautta.

Vivago CARE –kello on vedenkestävä ja sen voi pitää ranteessa suihkussa käynnin aikana. Saunaan mentäessä kello on otettava pois ranteesta.

Jaa tämä sivu: